Jak požádat o dotaci krok za krokem?
1. Odborný posudek
Pro žádost o dotace je potřeba odborný posudek. Můžete nás kontaktovat a my vám bezplatně poradíme, jestli máte nárok na dotace. Odborný posudek zpracujeme až po prověření všech náležitostí.
2. Elektronická žádost o podporu přes webové stránky www.dotacedestovka.cz.
Jak budete mít zpracovaný OP postupujte podle následujících instrukcí. Vyplňte a odešlete elektronickou žádost o podporu přes webové stránky www.dotacedestovka.cz.
-
Pokud k elektronické žádosti přiložíte i všechny nezbytné dokumenty (včetně formuláře žádosti opatřeného zaručeným elektronickým podpisem), případně pokud dokumenty zašlete prostřednictvím datové zprávy do datové schránky Fondu, stačí žádost podat elektronicky.
-
Pokud elektronický podpis nebo datovou schránku nemáte, lze metody doručení kombinovat a podepsaný formulář zaslat samostatně a ostatní přílohy vložit elektronicky.
-
V ostatních případech vyplněný formulář žádosti vytiskněte a společně s povinnými přílohami doručte (osobně nebo doporučenou zásilkou) v listinné podobě do 30 kalendářních dnů na podací místo krajského pracoviště Fondu.
Co je nezbytné doložit k podání žádosti:
-
formulář žádosti,
-
odborný posudek – obsahuje zjednodušenou projektovou dokumentaci a vyčíslení přínosů; zpracovává jej nejčastěji dodavatel systému případně autorizovaný projektant; v posudku musí zpracovatel potvrdit, že „Navržený projekt odpovídá podmínkám Výzvy č. 12/2017 …“
-
případně další dokumenty:
-
plná moc (pouze v případě zastupování třetí osobou),
-
souhlasné prohlášení ostatních spoluvlastníků (pouze v případě, že obytný dům má více vlastníků),
-
dokumenty prokazující, že je stavba určená pro rodinnou rekreaci využívána k trvalému rodinnému bydlení (pokud je stavba v katastru nemovitostí zapsána jako stavba pro rodinnou rekreaci; samotná evidence místa trvalého pobytu na adrese předmětné nemovitosti není dostačující; jedná se např. o potvrzení vydané obcí, doklady o nákupu paliv, energií a svozu odpadu nebo vyvážení obsahu odpadní jímky či septiku v objemu pokrývajícím celý rok).
-
Potřebné dokumenty naleznete v sekci Formuláře.
3. Posouzení žádosti
Žádost včetně všech povinných příloh posuzují pracovníci krajského pracoviště Fondu. V případě zjištění nedostatků budete vyzváni k jejich odstranění, a to ve lhůtě do 30 kalendářních dní. Je-li žádost v pořádku, Fond ji akceptuje. Posouzení žádosti trvá obvykle 3 týdny.
4. Realizace podporovaných opatření
Do 12 měsíců u stávajících domů, resp. do 24 měsíců u novostaveb, od akceptace žádosti zrealizujte podporovaná opatření dle schváleného odborného posudku. V odůvodněných případech můžete písemně požádat Fond o prodloužení lhůty pro doložení dokumentů pro uzavření smlouvy.
Pokud budete používat srážkovou vodu ke splachování toalet, kontaktujte svého provozovatele kanalizace a dohodněte s ním další postup. Před vyplacením dotace budete v takovém případě potřebovat dokument prokazující dohodu mezi Vámi a provozovatelem kanalizace na odvádění odpadní vody vzniklé ze srážkové či přečištěné odpadní vody do veřejné kanalizace, tedy například smlouvu či její dodatek o odkanalizování dle zákona č. 274/2001 Sb., o vodovodech a kanalizacích, v platném znění nebo prohlášení provozovatele kanalizace, že změnu stávající smlouvy o odkanalizování v souvislosti s využitím srážkových vod ke splachování nepožaduje.
5. Doložení dokončení realizace a závěrečné vyhodnocení žádosti
Po dokončení realizace podporovaných opatření musíte doložit doklady pro uzavření smlouvy o poskytnutí podpory:
-
formulář doložení dokončení realizace a žádost o uvolnění finančních prostředků,
-
faktury za realizaci díla a zhotovení odborného posudku,
-
soupis provedených prací (např. položkový rozpočet, smlouva o dílo, předávací protokol včetně uvedení objemu dodané nádrže, není-li doložen v jiných společně předkládaných dokumentech),
-
potvrzení o úhradě (např. výpis z bankovního účtu),
-
dokument prokazující vlastnictví bankovního účtu žadatele (tj. jakýkoli dokument jednoznačně prokazující vlastnictví bankovního účtu uvedeného v žádosti),
-
ve specifických případech také platné povolení k vypouštění odpadních vod do vod podzemních, dokument prokazující dohodu mezi Vámi a provozovatelem kanalizace na odvádění odpadní vody vzniklé ze srážkové či přečištěné odpadní vody do veřejné kanalizace, souhlas provozovatele kanalizace se zaústěním bezpečnostního přepadu akumulační nádrže do kanalizace či dokumenty k veřejné podpoře.
Fond předložené dokumenty během 3 týdnů zkontroluje a v případě zjištění nedostatků vás vyzve k jejich odstranění ve stanovené lhůtě. Dokumenty naleznete v sekcích Formuláře a Vzorové dokumenty. Důležité informace týkající se např. způsobilosti výdajů naleznete v textu výzvy, kap. 8 a také v sekci Často kladené otázky (FAQ).
6. Rozhodnutí ministra a smlouva o poskytnutí podpory
Pokud je žádost bezchybná, je předložena ke schválení. O udělení podpory rozhoduje ministr životního prostředí.
Na základě rozhodnutí ministra a splnění veškerých podmínek s vámi Fond uzavře písemnou smlouvu, která stanoví konkrétní individuální podmínky, za kterých se podpora poskytuje (zejména výše dotace, účel použití, lhůty a způsob čerpání dotace apod.). Smlouvu včetně rozhodnutí ministra vám zašleme v elektronické podobě k podpisu. Smlouvu si řádně prostudujte, vytiskněte a opatřete úředně ověřeným podpisem, následně ji odešlete dle pokynů, které obdržíte spolu se smlouvou, zpět na Fond.
7. Vyplacení podpory
Po doručení Vámi podepsané smlouvy a následném podpisu ředitele Fondu Vám bude převedena dotace na Váš bankovní účet.
Průběh dotačního řízení:

0. Konzultace systému - probereme problematiku a pomůžeme najít řešení
4. Realizace - po schválení Vám běží čas na realizaci systému (12-24 měsíců) → lze prodloužit
